lørdag den 26. juli 2008

jeg skulle have været italiener

... dog under sydens sol. altså, hvor er her bare skønt. jeg er endnu engang blevet bekræftet i, at jeg faktisk i bund og grund skulle være født som italiener, for jeg trives fantastisk godt her ...

turen startede med en overnatning i Sydtyskland, dagen efter kom vi til Garda, hvor vi spiste på en restaurant lige ned til søen og smagte lidt på den søde turisme. på 3. dagen arriverede vi til Marché - Italiens gemte perle af et område, meget meget smukt - til en lejlighed med vidunderlig havudsigt. det siges, at Marché set med kulturelle briller ikke har meget at byde på; det må så blive historisk, for jeg har besøgt indtil flere anbefalelsesværdige byer og kysten kan man i hvert fald ikke klage over.

nu er vi så tilbage i Norditalien i området mellem Verona og Venedig - en internetforbindelse rigere ;-) Vizenca blev iøjetaget i går, og hvilket syn det var. Vizenca er præget af en gennemgående arkitektur med symmetri, græske søjler (-gange) og skulpturer. ydermere er domkirken et uundværligt stop! i grunden ikke væsentlig forskellig fra andre italienske kirker, men så alligevel konstrastfyldt dertil i kraft af sine lyse røde mursten - et betagende syn!

og efter en opsummering af turen rundt i landet, jeg snart kender bedre end mit eget, må jeg sidde undrende tilbage og spørge:

hvorfor er jeg egentlig ikke italiener?!

1 kommentar:

Magnificat sagde ...

jeg kan kun tilslutte mig din begejstring , Italien er fantastisk - en del af mit hjerte er i Italien .. mmm god mad , dejlige bygninger osv - håber du nyder sommeren søde , glæder mig til vi ses i august , lige om snart :) om en uge jo :)