lørdag den 28. juni 2008

lidt om savn


det siges, at det kan være sundt at savne. jeg må her til morgen spørge; hvorfor?!

jeg er selvfølgelig med på, at man lærer af at mangle, fordi man således i højere grad værdsætter de ting, man har fået til låns - for det synes jeg jo virkelig er en fantastisk erkendelse! at vi som sådan aldrig i vores jordiske liv kommer til at eje noget, for alt vil før eller siden blive andres; vores bil, hus, tøj, møbler etc.

det handler imidlertid mest om materielle ting. menneskelige relationer og knyttede venskaber behøver man altså ikke mangle for virkelig at værdsætte dem, eller hvad? - måske i mindre grad, men jeg synes egentlig ikke, der er den store fornuft i partout at skulle savne nogen for at sætte pris på dem.

jeg har i den forbindelse været meget taknemmelig over at lære både børn og voksne på elise smiths skole at kende og har værdsat det hvert eneste minut, jeg har været der. nu sidder jeg så efter en veloverstået afskedsdag og meget festlig sommerfest tilbage med savnet og må stille Jer det spørgsmål:



værdsatte jeg det mon mere, fordi jeg vidste, at det kun var til låns?!
(lidt ord- og tankekløveri fra en morgen spekulant)

2 kommentarer:

Sara sagde ...

Godmorgen Kathrine

Jah det bliver rigtig dejligt at se dig igen til årskonferencen. Jeg kommer til Morten Albeck,og kommer og spiser lørdag aften, og er der søndag til Gudstjenesten, men ellers står tiden på familiehygge, shopping og måske en tur i legoland med Laurits og Marie:)

Nu skriver du jo lige at du savner mig.. hehe Og ved du hvad? Jeg savner faktisk også dig. Så jeg glæder mig meget til at se dig her i næste weekend hehe

Nåh, men som kommentar til dit savne tema, så kan jeg skrive at jeg tror ikke det er meningen man skal savne folk tit og altid, men jeg tror det er "sundt" eller måske nærmere positivt at man somme tider får lov til at mærke savnet så man ikke begynder at tage de folk man har omkring sig, og som man elsker, for givet... Jeg tror nogle gange man kommer til at forvente at folk er der lige når man har brug for dem, og derfor kan det nok somme tider være fint at få lov til at lære at klare sig selv og savne at den anden er der... Hvis det overhovedet giver mening?

Men med det sagt, så savner jeg dit fantastiske selskab og vores hyggelige snakke!!

Kram Sara

Sara sagde ...

PS: suuuuuuuuper fedt billede forresten! Hvor finder du de billeder henne altså???

-Sara