fredag den 2. maj 2008

SKRAMMEL SOM BINDEMIDDEL








Kræmmermarked er en underlig underlig ting, hvor et særligt folk på denne klode prøver at overbevise et ganske andet folk om, at de simpelthen ikke kan leve uden helt og aldeles unødvendigt skrammel.. Bindeleddet eller klisteret mellem de to befolkningsgrupper er således noget, der for sælgeren forhåbentlig ikke har nogen værdi (man må somme tider som kræmmer være flov over de ting, man tager penge for) og for køberen sjovt nok har værdi og på en eller anden facon kan kategoriseres som brugbart..

Ja, og sådan gik det til, at jeg i dag opnåede følgende, som jeg på mere end en måde er stolt af:

1) Et vinglas, 2) Et gammelt metal-tog, 3) En gammel bog med fantastiske tegninger i, 4) To tallerkener, 5) En sukkerstrødåse - uundværlig i kanelsukker-sammenhænge.. ja og 6) Lidt gammelt broderi og 7) EN DEJLIG DEJLIG DÅSE! - som jeg erhvervede mig med en kræmmers list og charme og som endte med et godt gammeldags håndslag og en pris, jeg havde dikteret..

Det er også det eneste sted, hvor det for mig bliver atraktivt at gafle en hotdog mit ketchup und alles - jeg kan vel egentlig næsten garantere, det kun sker den ene gang om året.. :-)






Og nu et af livets allerstørste spørgsmål, som jeg må bede om svar på. Hvorfor føler jeg mig som ovenstående efter et besøg på Det Grønne Hjørne? (fri buffet-restaurant i Århus)


Hvorfor?!

(..billedteksten læses på engelsk forståes - anden følelse ville jo være otopisk..)


Ingen kommentarer: