søndag den 5. oktober 2008

en løftet hånd


noget er igen forandret. igen har jeg afgivet et løfte.
igen har jeg haft en pause og tid til at tænke efter.

jeg har de sidste dage løftet mine hænder sammen med hundredevis af andre kristne.
tegningen her fik mig til at overveje symbolikken i løftede hænder.

når et skolebarn løfter hænderne i klassen, er det et udtryk for flere ting. man har et spørgsmål, som man kan stille til en lærer, der ved bedre og som af barmhjertighed og omkostningsfrit vil hjælpe dig til at kunne akkurat det samme som sig selv. man spørger, fordi man er uviden og længes efter og har et håb om at blive læren lig og man spørger i fast tillid til at læren vil hjælpe, i tillid til at læren møder dig i kærlighed, bifalder dit mod og gengælder din åbenhed til fulde. endelig spørger man og får samme svar formuleret om og om igen, forklaret på nye måder - indtil man har fanget pointen.

alt det rummer en løftet hånd til Jesus.

har du overvejet det?

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

det har overhovedet ikke noget med dit indlæg at gøre jeg er bare så nysgerrig efter at se dit nye hår :) kommer der ikke et billede?
knus

Sara sagde ...

Hej Kathrine!

Hmm nææ det har jeg egentlig aldrig overvejet! Men det har jeg nu.. hmm egentlig meget sjovt at man aldrig har tænkt over.. men det har jeg nu! Så tak for det..

forresten har jeg egentlig altid troet at det betød at man rakte hånden op til Gud for at sige at man havde brug for hjælp eller at man ønskede en til at holde ens hånd!

hehe
det var lige min tanke!
Kram Sara