søndag den 27. april 2008

AD DEN VELSIGNEDE VEJ - part one




For noget tid siden sagde et meget klogt menneske noget til mig, som jeg siden har tænkt meget over, og som der - er jeg sikker på - ligger en meget stor visdom i.

Snakken faldt på bønner; hvordan folk beder forskelligt, og hvad man egentlig beder om. Om man kan "kræve" noget af Gud og om man skal/må/kan blive ved med at bede Jesus om de samme ting, når man tror på, at Han kan og vil gribe ind i ens liv, ændre forhold og bære os gennem livets udfordringer?




Her kom en perle af en visdom og en lektie at huske på for alle, som ønsker at blive beriget med et stadig mere meningsfuldt liv. Vedkommende sagde nemlig, at man i stedet for at bede Gud om hjælp og velsignelse over det, man laver og er en del af, kunne bede om at få lov til at være med i det, som Gud velsigner og samtidig sig tak fordi man ved, at Jesus allerede har hørt ens råb om hjælp, fordi Han kender os bedre end vi kan forestille os..

Er det ikke fantastisk, hvor betydningsfuld den lille ændring er?! Der ligger for mig i det en utrolig overgivelse og udvisning af vilje til at følge Jesus i den retning som Han har bestemt for mig eller dig.. Der er desuden en ufattelig opmuntring og overbevisning til livet - at gøre sit bedste for at leve sit liv meningsfuldt og tjenstvilligt i evig kærlighed til andre mennesker på trods af fordomme og samfundsnormer..





Den positive indstilling til alt man bliver budt på i livet, er jeg sikker på, man kan lære af, hvad enten man så tror på Jesus som Guds søn eller ej..

Det har været en åbenbaring for mig, at blive endnu mere bevidst om, hvilken vej jeg skal gå alene ud fra en ændring i mit ordvalg og således den bøn, jeg beder eller den måde, jeg taler med andre på. - En ændring fra en bøn, der når alt kommer til alt udspringer fra et ønske om hjælp og velsignelse af det, som man i forvejen laver, det som er - og ikke det, der ligger foran! - og som man egentlig selv synes, man er ret tjekket til, til en bøn om at tjene i det fremtidige, det som skal komme.. Fantastisk!

Jeg er helt grundfæstet i troen på, at den vej, der ligger foran mig - og dig - er fuld af store og vidunderlige velsignelser.. Jeg føler mig privilligeret over at få lov til at være tjener i det, der er under Guds velsignelse og også være modtager af andres velsignede projekter..

Mere om de konkrete velsignede ting, jeg får lov at være en del af for tiden i part two :-)

1 kommentar:

Louise Aaen sagde ...

jo - vigtig pointe, Kathrine. Det er vist Bono, der er din mr. Wiseguy her - og sikke et fantastisk engagement han lægger for dagen i hjælpearbejdet for verdens fattigste.