søndag den 9. november 2008

københavn



københavn

for mig et sted jeg kender i punkter. eller måske rettere detaljer. det kan være en enkelt gade, en café eller butik, men det store billede, hvor man ved i hvilken retning en bestemt bygning eller gade er, har manglet. i hvert fald indtil for nylig.

specielt fredag, da jeg med arkitektskolen var gennem byen, for at se og tegne alle de gamle, historiske steder tænkte jeg, at her føler jeg mig efterhånden godt hjemme.

nu ved jeg, hvor jeg er - cirka. jeg genkender pulsen, stemningen, atmosfæren. det udefinerbare et-eller-andet, der gør, at man trives, holder af og ikke mindst slapper af.

jeg tænker, at der kunne jeg faktisk godt tænke mig at leve

så kom jeg hjem i dag og tænker "her kan jeg også godt leve"

dilemma

:-)

3 kommentarer:

Mathias A. Flinck sagde ...

Jeg kan godt lide min by. Altså København. Den har noget over sig lige præcis som du siger. Noget som jeg ikke selv ser i ret mange andre byer. Min personlige mening er at København er allermest charmerende om sommeren. Helt inde i byen i de små sidegader til strøget. Når der er lunt og man kan mærke den gode stemning og byen der summer.. Derfor er københavn fed! :P

Sara sagde ...

Glad for du nød at være i "min" by! Jeg er dog stadig noget skuffet over du ikke kom hjem og så min fantastisk charmerende hybel!! Savner dig min putte-pige!!

Kram Sara

Signe sagde ...

Hej putte..
Der er slet ikke noget dilemma.. ;)
DU skal da bare ta at pakke og få flyttet herover!! :)
Og ja, jeg er også skuffet over du ikke kom hjem til sara.. ;) Hehe.. ej det var fair nok, men ku godt ha brugt at se dig!
Kæmpe kram
Signe